דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הצעות לנשיאת בית המשפט העליון 

מאת    [ 19/09/2006 ]

מילים במאמר: 549   [ נצפה 2665 פעמים ]


אני רוצה להציע כמה הצעות לשיפור המערכת.
נכון שחלק מההצעות דורשות תקציב שאולי אין כרגע, אבל חייבים לתקן את הדרוש תיקון ולהשיג את התקציבים כי אחרת הנזק הנפשי והכלכלי יעלה בהרבה על תוספת התקציב.

הייתי מציע לנשיאת ביהמ"ש העליון, להתחיל את המהפיכה בתוך כתלי ביה"מש קודם כל:
1)זה אומר להעיף שופטים שסורחים כגון השופטת ששינתה את הפרוטוקולים ובכך עברה עבירה פלילית והיתה צריכה לעמוד לדין.
2)עליה לדאוג שמשפטים לא יימשכו כלכך הרבה שנים. שופט הרי עובד כל יום על הרבה תיקים אחד אחרי השני. ז"א שהוא נותן מעט מאוד מעצמו לכל תיק במקום שייתן 100 אחוז לפחות תיקים. אני מסכים שזה בלתי אפשרי להתרכז בכלכך הרבה עורכי דין ש"מבלבלים את המוח" על כל פסיק ולכן צריך להגביל את מספר התיקים למקסימום 2 ביום במקום לתת 20 שעות עבודה (לדוגמא) עלפני שנה שלמה אפשר לתת את הזמן הזה במשך שבוע אחד מרוכז. (עורכי הדין אולי לא כלכך יאהבו את זה כי הם גובים כסף על כל ביקור בביה"מש אפילו של 5 דקות),אבל אם זה יהיה המצב, הם יצטרכו להתרגל. במצב כזה תהיה המשכיות לדיונים, השופטים לא יצטרכו לבזבז זמן יקר כדי לרענן את זכרונם וכך יהיה הרבה יותר זמן לטפל ביותר תיקים.
האם השופטים מסוגלים להיות כאלה יעילים?
מכיוון שהתקציב לא מספיק גבוה כדי לגייס שופטים נוספים, חייבת הנשיאה החדשה להעיף את השופטים שלא יעמדו בקצב סביר. למשל העשירון התחתון מבחינת הביצועים יאלץ לחפש עבודה אחרת. ובמקומם יגיעו שופטים אחרים שיהיו יותר נמרצים.
3) לשים דגש שיפוטי על ראיות ועל התקדמות הטכנולוגיה. ז"א לחייב את המשטרה להקליט ולצלם את כל החקירות כדי להימנע ממצב שבו השוטרים מוציאים הודאות שלא כחוק תוך לחץ מסוכן על הנאשמים.לאפשר הכנסת מצלמות לאולמות המשפט שיחייבו את כל הצדדים לשמירה על אמינות הפרוטוקולים ולאפשר לשופטים לראות ולשמוע דברים שלא ראו בזמן אמת
זה יעזור מאוד לחסוך את זמנו של ביה"מש, שלא יצטרך לדון בכשירות הודאות במשטרה, ובטענות לגביית הודאות באלימות. התקציב שנדרש לכך הוא זניח.
4) לצמצם את תופעת המעצרים עד תום ההליכים ולמצוא חלופות ככל האפשר. כמו כן לצמצם את המעצר בימים שבמקרים רבים מיותר. כדי לחקור עד מסוים המשטרה מקבלת כמה ימים למרות שאפשר לעשות זאת בכמה שעות או יום אחד. לאחר שנחקר העד, הנאשם ממשיך לחכות במעצר עד הדיון הבא, כי המשטרה יכולה להחזיקו שם עוד כמה ימים. על השופטים לבדוק טוב מה המשטרה מתכוונת לעשות במספר הימים שהיא מבקשת ולהטיל אחריות אישית על שוטרים שמשקרים או מעלימים ראיות שיש ברשותם בזמן בקשת המעצר. אפשר לקבוע ששוטר שלא הגיש את כל התיק שיש לו לביה"מ בזמן בקשת המעצר ייענש.
צריך לבדוק, האם אפשר להסתפק במעצר בית ולנצל את המכשיר שמחברים לרגל שמתריע במידה והמעצר בית מופר (אזיק אלקטרוני).
כל הדברים האלה יפנו הרבה תקציבים שיוכלו לשמש לשיפור המערכת
לסיום אני רוצה לבקש מנשיאת ביה"מ העליון, לדאוג לשמירה על החוק גם מצד הרשויות. לפני כעשר שנים, ביקר אהרון ברק בבית המעצר במגרש הרוסים, ובסיומו, יצא בהצהרה שהמקום אינו ראוי למגורי האסירים. אבל זה לא מנע מהשופטים להמשיך לשלוח לשם עצירים. אין שום הצדקה שבעולם, לא תקציבית ולא אחרת שנותנת לרשויות זכות כלשהי לשלוח עצירים לחיות בתנאים תת אנושיים.אין לבית המשפט זכות "להתחשב" ברשויות ובתקציבם. כמו שלא יעלה על הדעת שאדם פרטי, ישתמש בתירוץ של חוסר תקציב כדי לשדוד אדם אחר, כך, אין לרשויות זכות לכלוא אדם ולו למשך שעה במקום לא ראוי. ביה"מ צריך להיות אובייקטיבי ולא לנטות לכיוון הרשויות.כל טענה צריכה להבדק ללא קשר למי העו"ד או לאיזה צד הוא שייך.


לוחם צדק במאבק אבוד נגד מערכת המשפט הגרועה



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב